Privredna komora Vojvodine

nov 23, 2024

nov 23, 2024

Vojvodina sve interesantnija turistička destinacija severnim susedima

Tokom drugog dana Međunarodnog sajma turizma u Budimpešti „UTAZAS 2020“, na zajedničkom štandu u organizaciji Privredne komore Vojvodine (PKV), Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam i Turističke organizacije Vojvodine (TOV), turističku ponudu Vojvodine, odnosno Srbije predstavlja zajedno 35 turističkih i ugostiteljskih preduzeća (turističke agencije, smeštajni kapaciteti, turističke organizacije, udruženja, klasteri, salaši, vinari i proizvođači domaćih tradicionalnih proizvoda) – PKV, Privredna komora Srbije, TOV, Agencija za upravljanje lukama, Centar beogradskih festivala, Udruženje dunavski propeler, Turistička agencija „Alfa travel see“, Turistička organizacija Subotica, Hotel Prezident Palić, „Vitin fruits“ Subotica, Aeroklub „Ivan Sarić“ Bačka Topola, Turistička organizacija Sombor, Apartmani „Royal“ Sombor, Turistička organizacija Senta, Pansion Ana Senta, Turistička organizacija Mali Iđoš, Vila Pipač, Salaš Katai Mali Iđoš, Vinarija Deurić Mala Remeta, Destilerija Kalpak Vrbas, Udruženje banja Srbije, Vinarija Čoka, rakije Benišek Veselinović, Pastai testenine, restoran „Bački dvor“ sa jezera Provala iz Vajske, Klaster Deliblatska peščara, Turistička organizacija Novi Bečej, Turistička organizacija Temerin, Udruženje domaćina Totovo selo, Agencija za turizam Arača, Udruženje domaćina Skorenovac, Turistička agencija „Dani-tours“ Skorenovac, Turistička agencija „Kompas tourism&travel“ Novi Sad, „Omniturs“ Beograd, Hotel „Mama Shelter“ Beograd.

Izlagače je danas posetio resorni sekretar i potpredsednik Pokrajinske vlade Ivan Đoković sa saradnicima. On je istakao da iz godine u godinu evidentno raste broj turističkih poseta i boravišta u AP Vojvodini i dodao da turizam postaje grana u ekspanziji.

„Novi turistički smeštajni kapaciteti, podizanje gastronomsko-vinske privrede jednako sa kulturnim turizmom, doveli su do maksimalnih rezultata u poslednjem mandatu ove Vlade. Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i ove godine izdvojio je dodatnu količinu novca da pomogne subvencijama male i srednje preduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu, da se i dalje razvijaju i da na sve turiste, koji dolaze pre svega iz inostranstva, ostavimo pozitivne utiske, koji će lančano povući i ostatak turističkih intirensenata iz tih zemalja da nas posete“, rekao je Đoković.

U delegaciji PKV su sekretar Udruženja usluga Branislav Mamić, viši savetnik za turizam Dragica Samardžić i direktorka „Panonija PKV“ Borislava Prstojević. Tom prilikom, Dragica Samardžić u izjavi za medije rekla je da Vojvodina ima jako dobru saradnju sa partnerima iz Mađarske i da veliki broj turista dolazi u Srbiju i Vojvodinu.

„Naročito su im zanimljivi programi seoskog turizma, jer žele da upoznaju tradiciju i kulturu stanovništva koje živi u Vojvodini. Deo edukativnog programa u njihovim školama je u vezi sa lokalnim zajednicama koje žive u Vojvodini“, rekla je ona i dodala da su organizatori ove godine objedinili sve one izlagače koji imaju interes da se predstave na mađarskom tržištu.

Direktorica TOV Nataša Pavlović istakla je značaj predstavljanja turističke privrede na sajmu turizma u Budimpešti, koje se u poslednjih deset godina, koliko je već TOV prisutna na ovom sajmu, pokazalo kao veoma uspešno, a posebno je istakla važnost održavanja prezentacije pod nazivom „Vojvođansko veče“ u Ambasadi Republike Srbije u Budimpešti, koje će se održai i ove godine za vreme trajanja Sajma turizma.

„Kada pričamo o turistima iz Mađarske koji posećuju Vojvodinu, moram da kažem da su do sada oni bili na četvrtom, a sada su na trećem mestu po broju poseta. Dakle, broj poseta mađarskih turista porastao je za 5,2 odsto, a to je oko 40.000 posetilaca iz Mađarske u Vojvodini. Ono što je cilj svima nama, jeste da prikažemo našu zemlju na ovom sajmu na najbolji mogući način, ali isto tako i da turiste zadržimo ne samo u Vojvodini, nego da ih pošaljemo i u ostale delove Srbije“, rekla je Nataša Pavlović.

„Ako posmatramo celokupnu 2019. godinu, u Vojvodini je ukupno ostvareno povećanje dolazaka turista od 4,3 odsto, u odnosu na isti period 2018. godine. Sa datim brojem dolazaka turista, Vojvodina je u 2019. godini učestvovala sa 15,2 odsto u ukupnim dolascima turista u Republiku Srbiju, i to sa 15,6 odsto u dolascima domaćih, odnosno sa 14,8 odsto u dolascima stranih turista“, rekao je sekretar Udruženja usluga PKV Branislav Mamić i podsetio je da PKV konstantno radi na unapređenju poslovne saradnje sa partnerima iz inostranstva, a naročito sa onima iz Mađarske i da je pre nekoliko dana, predsednik PKV Boško Vučurević potpisao Aneks sporazuma o poslovnoj saradnji u oblasti zdravstvenog turizma sa privrednim komorama u Rijeci i Segedinu.

Igor Vasiljević iz Destilerije „Kalpak“, koji se sa svojim proizvodima predstavlja na mnogim turističkim sajmovima, istakao je danas da je prezadovoljan odzivom posetilaca zajedničkom štandu u Budimpešti. „Građani Mađarske su prepoznali kvalitet i čak su sa tugom rekli da su naše rakije mnogo kvalitetnije“, rekao je Vasiljević. Ispred restorana „Bači dvor“, Oliver Farkaš, koji prvi put predstavlja na ovom sajmu, rekao je da se posetioci interesuju za njih, kako pojedinci, tako i i turističke agencije iz Budimpešte i okoline.

Međunarodni sajam turizma „UTAZAS 2020“ održava se do nedelje, 1. marta 2020. godine.