Привредна комора Војводине

мај 02, 2024

мај 02, 2024

Danas se Privredna komora Vojvodine u uslovima privrednih i društvenih
reformi i prelaska na tržišnu privredu opredelila za preispitivanje
sopstvene uloge u novim uslovima, koristeći se pri tome, iskustvima
komora u zemljama sa razvijenom tržišnom privredom. Komora teži da se
organizuje kao samostalna poslovna i stručna asocijacija privrednih
subjekata i drugih oblika udruživanja i organizovanja.

Imajući u vidu potrebe privrednih subjekata i izmenjen privredno
sistemski ambijent kao i mogućnosti privrede u celini, Privredna komora
Vojvodine je prilagodila i uskladila svoju organizaciju i poslovanje sa
tim zahtevima.

Tržišni način privređivanja i druge promene uslovile su izmenu u
strukturi članstva.

Privredna komora Vojvodine organizovana je kao stručna asocijacija čiji
je osnovni smisao rada i poslovanja kvalitetno pružanje pomoći i usluga
svojim članovima i zastupanje njihovih interesa.

Članovi Privredne komore Vojvodine su sva pravna i fizička lica koja
obavljaju registrovanu privrednu delatnost na teritoriji AP Vojvodine,
bez obzira na oblik vlasništva.

Posebno su uvažene potrebe organizovanja privatnih preduzetnika
osnivanjem Zajednice Udruženja privatnih preduzetnika u okviru Komore.

Težište aktivnosti i sadržaj rada usmereni su na:

1. Zastupanje zajedničkih interesa u postupku pripreme zakona i drugih
propisa i mera u oblasti privrednog sistema;

2. Organizovanje i obezbeđivanje uslova za dogovaranje i susretanje
privrednika radi usklađivanja stavova i predloga, razmene iskustva,
uspostavljanja poslovnih veza;

3. Unapređivanje i uspostavljanje ekonomske saradnje sa inostranstvom,
organizovanje susreta i kontakata sa inostranim poslovnim partnerima,
istraživanje inostranog tržišta i pružanje poslovnih informacija svojim
članovima;

4. Organizovanje i funkcionisanje jedinstvenog informacionog sistema za
potrebe privrede, organa i tela Komore i obezbeđivanje odgovarajućih
poslovnih informacija svojim članovima;

5. Organizovanje stručnog obrazovanja kadrova u privredi;

6. Organizovanje i pružanje stručne pomoći članovima u unapređenju
njihovog poslovanja, naročito u oblasti marketinga, povezivanje nauke i
privrede, uvođenje novih tehnologija, pribavljanje poslovnih
informacija i znanja;

7. Rad na jačanju poslovnog morala i negovanju dobrih poslovnih običaja.

Delokrug sadašnjeg rada Komore proširen je određenim aktivnostima koje
odgovaraju novim uslovima rada i poslovanja njenih članova, kao i
njihovim potrebama.

Polazeći od značaja savremene obrade poslovnih informacija osnovan je
Informacioni centar, sa ciljem da razvija, organizuje i obezbeduje
efikasno funkcionisanje sopstvenog integralnog informacionog sistema
preko koga će korisnici, saglasno njihovim potrebama, imati direktan
pristup svim raspoloživim bazama podataka, samim tim i jaku
informacionu osnovu koju pruža komorski sistem svojim članicama u
obezbeđenju logističke podrške u marketinškom odlučivanju, odnosno u
kreiranju poslovne i razvojne politike preduzeća.

Uvažavajući promene u privrednom sistemu, značaj svojinske
transformacije i strukturnih promena u privredi, proširen je delokrug
rada Komore ovim aktivnostima.

Značajan deo rada Komore posvećen je ekonomskim odnosima sa
inostranstvom. Najintezivnija saradnja ostvaruje se sa regijama
susednih zemalja, kao i sa njihovim komorama.

Komora je veliki deo svojih aktivnosti posvetila podsticanju i
unapređenju sistema kvaliteta u preduzećima prema zahtevima serije
standarda JUS ISO 9000 i JUS ISO 14000 (ekološki menadžment).



Оставите одговор