Привредна комора Војводине

нов 25, 2024

нов 25, 2024



New Page 1


       



 Pozivamo
vas da se pridružite najboljima!


 


Ministarstvo trgovine i usluga, Privredna komora
Srbije i dnevni ekonomski list “Privredni pregled“, u okviru Akcije “Najbolje
iz Srbije“, organizuju izbor najboljih robnih i korporativnih brendova.


Pravo učešća imaju svi privredni subjekti


 


Napominjemo da je prijavljivanje i učešće u Akciji „Najbolje iz
Srbije 2009.“ besplatno! 
Broj brendova (robnih i
korporativnih) koje možete prijaviti ograničen je na 3!

 


face=“Tahoma“>  
Akcija „Najbolje iz Srbije“  je usmerena na jačanje imidža domaćih brendova, ali
i jačanje konkurencije, uz podršku inovativnosti i afirmaciju lokalnih brendova.
Akcijom se daje podrška i stranim investicijama i stranim firmama za ostvarene
poslovne rezultate na našem tržištu.
Za sve učesnike obezbeđena je promocija na sajtu
Akcije (svojevrsna lična karta brenda)U tom smislu potrebno je da do 18.novembra
dostavite na e-mailAkcije sledeće podatke za svaki od nominovanhi brendova: pun
naziv preduzeća,sedište,internet adresu sajta preduzeća,jednu fotografiju po
izboru i tekst o brendu(do 1000 karaktera)

 


Kontakt


Više informacija nalazi se na sajtu Akcije www.najboljeizsrbije.rs,
a možete ih dobiti i putem e-mail-a: najboljeizsrbije@pks.rs, info telefon:
011/33 00 934.

  

Начин избора


Најбоље ће бирати резултати пословања и ставови потрошача/пословних партнера, уз
допуне оценама жирија.


 


Брендови и предузећа – финална потрошња


Производна добра – пословно тржиште


Најбољи привредни догађај у Србији

Стандардни тржишно –
финансијски критеријуми

60

60

Прилагођени тржишно –
финансијски критеријуми

50

Перцепција потрошача /
репрезентативни узорак

25

Перцепција пословних
партнера/ Гласање путем e-mail-а

25

10

Гласање путем
интернета

5

5

10

Оцене стручног жирија

10

10

10

УКУПНО


100


100


80

 


СТАНДАРДНИ
ТРЖИШНО-ФИНАНСИЈСКИ (ПОСЛОВНИ) КРИТЕРИЈУМИ (60 поена)



Тржишно-финансијски (пословни) критеријуми полазе од конкретних
вредности, које одређени бренд ствара, а могу се измерити. Податке достављају
предузећа, попуњавајући Упитник. Предузећа (тј. овлашћени представници) чине то
под пуном моралном и правном одговорношћу и уз достављање доказних материјала за
поједине сертификате, награде и остале податке. Контрола и корекције вршиће се
на основу званичних података ПКС и других институција, те самих чланова жирија.
У укупном збиру, од 100 максималних поена, ови критеријуми дају укупно 60 поена,
распоређених на следећи начин:

РЕЗУЛТАТИ ПОСЛОВАЊА (макс. 25 поена)

  • Укупан промет
    компаније (бренда) у 2008. (по могућству и за прво полугође 2009.) –

    макс. 5 поена
  • Профит од продаје
    бренда (или укупан профит за корпоративни бренд) у 2008. (по могућству и за
    прво полугође 2009.) –
    макс. 5 поена
  • Профитна стопа у
    2008. (по могућству и за прво полугође 2009.) –

    макс. 5 поена
  • Инвестиције у бренд
    у 2008. (по могућству и за прво полугође 2009.) –

    макс. 5 поена
  • Актуелно тржишно
    учешће у грани, на тржишту Србије 2009. –

    макс. 5 поена


ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЈА (макс. 15 поена)

  • Број иностраних
    тржишта на којима је компанија (или бренд) присутна (са вредношћу извоза на
    њима од минимум 100.000€)
    – макс. 5 поена
  • Укупан извоз
    бренда, у €, за 2008. (по могућству и за прво полугође 2009.) –

    макс. 5 поена
  • Укупан извоз датог
    бренда (предузећа) процентуално у односу на укупну продају бренда
    (предузећа) у посматраном периоду –
    макс. 5
    поена


НЕМАТЕРИЈАЛНЕ ВРЕДНОСТИ (макс. 20 поена)

  • Trademark
    регистрација, заштитни знак, заштита од
    фалсификовања – макс. 5 поена
  • Стандарди квалитета
    (ISO, HCCP, други релевантни стандарди за одређену робну групу или намену
    производа) –
    макс. 5 поена
  • Признања на
    сајмовима у 2009. (Здрава храна и сл., златне медаље на међународним
    сајмовима) –
    макс. 5 поена
  • Друштвена
    одговорност компаније – уз достављање података, акција и средстава која су
    уложена –
    макс. 5 поена

 



ПРИЛАГОЂЕНИ
ТРЖИШНО-ФИНАНСИЈСКИ КРИТЕРИЈУМИ – НАЈБОЉИ ПРИВРЕДНИ ДОГАЂАЈ (50 поена)



Најбољи привредни догађај у 2009. години бира се полазећи од званичних података
који су прилагођени конкретној категорији, а тичу се номинованог привредног
догађаја. Ови критеријуми дају укупно 50 поена, и распоређени су на следећи
начин:

РЕЗУЛТАТИ ПОСЛОВАЊА (макс. 10 поена)

  • Укупни директни
    приходи манифестације у 2009. –
    макс. 5 поена
  • Директни профит од
    манифестације у 2009. – 
    макс. 5 поена


ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЈА (макс. 10 поена)

  • Број страних
    посетилаца (у апсолутном броју) –
    макс. 5
    поена
  • Број страних
    посетилаца до укупног броја у 2009. (% у односу на укупан број посетилаца) –
    макс. 5 поена


ТРЖИШТЕ (макс. 5 поена)

  • Актуелно тржишно
    учешће у грани, на тржишту Србије 2009. (процењује се као укупан број
    посетилаца конкретном догађају у односу на укупни број посетилаца свих
    пријављених догађаја) –
    макс. 5 поена


НЕМАТЕРИЈАЛНЕ ВРЕДНОСТИ (макс. 25 поена)

  • Trademark
    регистрација, заштитни знак, заштита од
    фалсификовања –
    макс. 5 поена
  • Број објава у 2009.
    у медијима (податак од релевантне институције – press clipping
    агенције) – (процењује се као укупан број објава о конкретном догађају у
    односу на укупни број објава свих пријављених догађаја) –

    макс. 10 поена
  • Признања која је
    манифестација добила у 2009. години –
    макс. 5
    поена
  • Друштвена
    одговорност организатора/манифестације – уз достављање података, акција и
    средстава која су уложена –
    макс. 5 поена

 


СТАВОВИ
ПОТРОШАЧА – ЗА УСЛУГЕ И ПОТРОШНА ДОБРА (30 поена)



Како би на прави начин могла да се оцени снага и јачина одређених брендова на
тржишту Републике Србије, неопходно је да се испитају и перцепције и ставови
финалних потрошача. У овом сегменту брендови се бодују:

  • На основу методологије
    развијене у сарадњи са агенцијом GFK, на репрезентативном узорку за
    територију Републике Србије, уз пропорционалну укљученост и градских и
    осталих (руралних) средина. Истраживање је бити спроведено путем телефона –
    CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), према договору са
    агенцијом. На основу резултата истраживања биће додељено до макс. 25
    бодова
    .
  • Гласањем потрошача путем
    интернета (на сајту

    www.najboljeizsrbije.rs
    ). Ово гласање биће организовано након завршетка
    пријаве компанија и брендова, и трајаће 7 дана. Са једног рачунара (IP
    адресе) моћи ће да стигне само 1 глас. На основу гласова потрошача путем
    интернета биће додељено до макс. 5 бодова.
     

СТАВОВИ ПОСЛОВНИХ
ПАРТНЕРА – ЗА ПРОИЗВОДНА ДОБРА/ПОСЛОВНО ТРЖИШТЕ (30 поена)




Како би на прави начин могла да се оцени снага и јачина одређених брендова на
пословном тржишту, неопходно је да се испитају и перцепције и ставови пословних
партнера. У том смислу теренско истраживање на финалним потрошачима не може
помоћи. У овом сегменту брендови се бодују:

  • Гласањем свих пријављених
    учесника за Акцију, као и одређеног броја експерата. Анкета ће бити послата
    путем e-mail-а, и садржаће списак пријављених пословних купаца по
    категоријама. Предузећа не могу да гласају за себе. На основу пристиглих
    резултата истраживања биће додељено до макс. 25 бодова.
  • Гласањем потрошача
    и пословних партнера путем интернета (на сајту

    www.najboljeizsrbije.rs
    ). Ово гласање биће организовано такође након
    завршетка пријаве компанија и брендова, и трајаће 7 дана. Са једног рачунара
    (IP адресе) моћи ће да стигне само 1 глас. На основу гласова потрошача путем
    интернета биће додељено до
    макс. 5 бодова.

 


СЛОБОДНЕ ОЦЕНЕ
ЧЛАНОВА ЖИРИЈА (10 поена)



Чланови жирија на основу свог искуства и компетентности вршиће оцену вредности
појединих номинованих брендова, ценећи и ствари које нису ушле у истраживања и
анализу, а на основу своје стручне процене. Покушавајући да сагледају
перспективе развоја бренда/компаније, дају поене на следећи начин, путем доле
наведене скале:

  • Лош бренд, без
    потенцијала раста и развоја   –  
    0 поена
  • Слаб бренд, али са
    могућношћу напретка (у локалним размерама)   –  

    1-2 поена
  • Добар бренд, али
    превасходно за тржиште Републике Србије   –  

    3 – 4 поена
  • Веома добар бренд,
    са могућношћу даљег развоја и ширења ван граница   –  

    5 – 6 поена
  • Одличан бренд,
    дугорочно стабилна на домаћем тржишту али и са јаким потенцијалом за
    регионалну марку (Балкан и ЈИ Европа пре свега)    –  

    7 – 8 поена
  • Бренд која већ има
    статус интернационалног бренда (у регији) и развојне потенцијале даљег
    ширења ка глобалним размерама   –  
    9 – 10
    поена


Жири одређује и њиме председава министар трговине и услуга, др Слободан
Милосављевић. Поред представника организатора Акције, он именује и друге
истакнуте стручњаке и експерте из разних области.