Privredna komora Vojvodine

maj 18, 2024

maj 18, 2024



New Page 1


       



 Pozivamo
vas da se pridružite najboljima!


 


Ministarstvo trgovine i usluga, Privredna komora
Srbije i dnevni ekonomski list “Privredni pregled“, u okviru Akcije “Najbolje
iz Srbije“, organizuju izbor najboljih robnih i korporativnih brendova.


Pravo učešća imaju svi privredni subjekti


 


Napominjemo da je prijavljivanje i učešće u Akciji „Najbolje iz
Srbije 2009.“ besplatno! 
Broj brendova (robnih i
korporativnih) koje možete prijaviti ograničen je na 3!

 


face=“Tahoma“>  
Akcija „Najbolje iz Srbije“  je usmerena na jačanje imidža domaćih brendova, ali
i jačanje konkurencije, uz podršku inovativnosti i afirmaciju lokalnih brendova.
Akcijom se daje podrška i stranim investicijama i stranim firmama za ostvarene
poslovne rezultate na našem tržištu.
Za sve učesnike obezbeđena je promocija na sajtu
Akcije (svojevrsna lična karta brenda)U tom smislu potrebno je da do 18.novembra
dostavite na e-mailAkcije sledeće podatke za svaki od nominovanhi brendova: pun
naziv preduzeća,sedište,internet adresu sajta preduzeća,jednu fotografiju po
izboru i tekst o brendu(do 1000 karaktera)

 


Kontakt


Više informacija nalazi se na sajtu Akcije www.najboljeizsrbije.rs,
a možete ih dobiti i putem e-mail-a: najboljeizsrbije@pks.rs, info telefon:
011/33 00 934.

  

Način izbora


Najbolje će birati rezultati poslovanja i stavovi potrošača/poslovnih partnera, uz
dopune ocenama žirija.


 


Brendovi i preduzeća – finalna potrošnja


Proizvodna dobra – poslovno tržište


Najbolji privredni događaj u Srbiji

Standardni tržišno –
finansijski kriterijumi

60

60

Prilagođeni tržišno –
finansijski kriterijumi

50

Percepcija potrošača /
reprezentativni uzorak

25

Percepcija poslovnih
partnera/ Glasanje putem e-mail-a

25

10

Glasanje putem
interneta

5

5

10

Ocene stručnog žirija

10

10

10

UKUPNO


100


100


80

 


STANDARDNI
TRŽIŠNO-FINANSIJSKI (POSLOVNI) KRITERIJUMI (60 poena)



Tržišno-finansijski (poslovni) kriterijumi polaze od konkretnih
vrednosti, koje određeni brend stvara, a mogu se izmeriti. Podatke dostavljaju
preduzeća, popunjavajući Upitnik. Preduzeća (tj. ovlašćeni predstavnici) čine to
pod punom moralnom i pravnom odgovornošću i uz dostavljanje dokaznih materijala za
pojedine sertifikate, nagrade i ostale podatke. Kontrola i korekcije vršiće se
na osnovu zvaničnih podataka PKS i drugih institucija, te samih članova žirija.
U ukupnom zbiru, od 100 maksimalnih poena, ovi kriterijumi daju ukupno 60 poena,
raspoređenih na sledeći način:

REZULTATI POSLOVANJA (maks. 25 poena)

  • Ukupan promet
    kompanije (brenda) u 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –

    maks. 5 poena
  • Profit od prodaje
    brenda (ili ukupan profit za korporativni brend) u 2008. (po mogućstvu i za
    prvo polugođe 2009.) –
    maks. 5 poena
  • Profitna stopa u
    2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –

    maks. 5 poena
  • Investicije u brend
    u 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –

    maks. 5 poena
  • Aktuelno tržišno
    učešće u grani, na tržištu Srbije 2009. –

    maks. 5 poena


INTERNACIONALIZACIJA (maks. 15 poena)

  • Broj inostranih
    tržišta na kojima je kompanija (ili brend) prisutna (sa vrednošću izvoza na
    njima od minimum 100.000€)
    – maks. 5 poena
  • Ukupan izvoz
    brenda, u €, za 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –

    maks. 5 poena
  • Ukupan izvoz datog
    brenda (preduzeća) procentualno u odnosu na ukupnu prodaju brenda
    (preduzeća) u posmatranom periodu –
    maks. 5
    poena


NEMATERIJALNE VREDNOSTI (maks. 20 poena)

  • Trademark
    registracija, zaštitni znak, zaštita od
    falsifikovanja – maks. 5 poena
  • Standardi kvaliteta
    (ISO, HCCP, drugi relevantni standardi za određenu robnu grupu ili namenu
    proizvoda) –
    maks. 5 poena
  • Priznanja na
    sajmovima u 2009. (Zdrava hrana i sl., zlatne medalje na međunarodnim
    sajmovima) –
    maks. 5 poena
  • Društvena
    odgovornost kompanije – uz dostavljanje podataka, akcija i sredstava koja su
    uložena –
    maks. 5 poena

 



PRILAGOĐENI
TRŽIŠNO-FINANSIJSKI KRITERIJUMI – NAJBOLJI PRIVREDNI DOGAĐAJ (50 poena)



Najbolji privredni događaj u 2009. godini bira se polazeći od zvaničnih podataka
koji su prilagođeni konkretnoj kategoriji, a tiču se nominovanog privrednog
događaja. Ovi kriterijumi daju ukupno 50 poena, i raspoređeni su na sledeći
način:

REZULTATI POSLOVANJA (maks. 10 poena)

  • Ukupni direktni
    prihodi manifestacije u 2009. –
    maks. 5 poena
  • Direktni profit od
    manifestacije u 2009. – 
    maks. 5 poena


INTERNACIONALIZACIJA (maks. 10 poena)

  • Broj stranih
    posetilaca (u apsolutnom broju) –
    maks. 5
    poena
  • Broj stranih
    posetilaca do ukupnog broja u 2009. (% u odnosu na ukupan broj posetilaca) –
    maks. 5 poena


TRŽIŠTE (maks. 5 poena)

  • Aktuelno tržišno
    učešće u grani, na tržištu Srbije 2009. (procenjuje se kao ukupan broj
    posetilaca konkretnom događaju u odnosu na ukupni broj posetilaca svih
    prijavljenih događaja) –
    maks. 5 poena


NEMATERIJALNE VREDNOSTI (maks. 25 poena)

  • Trademark
    registracija, zaštitni znak, zaštita od
    falsifikovanja –
    maks. 5 poena
  • Broj objava u 2009.
    u medijima (podatak od relevantne institucije – press clipping
    agencije) – (procenjuje se kao ukupan broj objava o konkretnom događaju u
    odnosu na ukupni broj objava svih prijavljenih događaja) –

    maks. 10 poena
  • Priznanja koja je
    manifestacija dobila u 2009. godini –
    maks. 5
    poena
  • Društvena
    odgovornost organizatora/manifestacije – uz dostavljanje podataka, akcija i
    sredstava koja su uložena –
    maks. 5 poena

 


STAVOVI
POTROŠAČA – ZA USLUGE I POTROŠNA DOBRA (30 poena)



Kako bi na pravi način mogla da se oceni snaga i jačina određenih brendova na
tržištu Republike Srbije, neophodno je da se ispitaju i percepcije i stavovi
finalnih potrošača. U ovom segmentu brendovi se boduju:

  • Na osnovu metodologije
    razvijene u saradnji sa agencijom GFK, na reprezentativnom uzorku za
    teritoriju Republike Srbije, uz proporcionalnu uključenost i gradskih i
    ostalih (ruralnih) sredina. Istraživanje je biti sprovedeno putem telefona –
    CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), prema dogovoru sa
    agencijom. Na osnovu rezultata istraživanja biće dodeljeno do maks. 25
    bodova
    .
  • Glasanjem potrošača putem
    interneta (na sajtu

    www.najboljeizsrbije.rs
    ). Ovo glasanje biće organizovano nakon završetka
    prijave kompanija i brendova, i trajaće 7 dana. Sa jednog računara (IP
    adrese) moći će da stigne samo 1 glas. Na osnovu glasova potrošača putem
    interneta biće dodeljeno do maks. 5 bodova.
     

STAVOVI POSLOVNIH
PARTNERA – ZA PROIZVODNA DOBRA/POSLOVNO TRŽIŠTE (30 poena)




Kako bi na pravi način mogla da se oceni snaga i jačina određenih brendova na
poslovnom tržištu, neophodno je da se ispitaju i percepcije i stavovi poslovnih
partnera. U tom smislu terensko istraživanje na finalnim potrošačima ne može
pomoći. U ovom segmentu brendovi se boduju:

  • Glasanjem svih prijavljenih
    učesnika za Akciju, kao i određenog broja eksperata. Anketa će biti poslata
    putem e-mail-a, i sadržaće spisak prijavljenih poslovnih kupaca po
    kategorijama. Preduzeća ne mogu da glasaju za sebe. Na osnovu pristiglih
    rezultata istraživanja biće dodeljeno do maks. 25 bodova.
  • Glasanjem potrošača
    i poslovnih partnera putem interneta (na sajtu

    www.najboljeizsrbije.rs
    ). Ovo glasanje biće organizovano takođe nakon
    završetka prijave kompanija i brendova, i trajaće 7 dana. Sa jednog računara
    (IP adrese) moći će da stigne samo 1 glas. Na osnovu glasova potrošača putem
    interneta biće dodeljeno do
    maks. 5 bodova.

 


SLOBODNE OCENE
ČLANOVA ŽIRIJA (10 poena)



Članovi žirija na osnovu svog iskustva i kompetentnosti vršiće ocenu vrednosti
pojedinih nominovanih brendova, ceneći i stvari koje nisu ušle u istraživanja i
analizu, a na osnovu svoje stručne procene. Pokušavajući da sagledaju
perspektive razvoja brenda/kompanije, daju poene na sledeći način, putem dole
navedene skale:

  • Loš brend, bez
    potencijala rasta i razvoja   –  
    0 poena
  • Slab brend, ali sa
    mogućnošću napretka (u lokalnim razmerama)   –  

    1-2 poena
  • Dobar brend, ali
    prevashodno za tržište Republike Srbije   –  

    3 – 4 poena
  • Veoma dobar brend,
    sa mogućnošću daljeg razvoja i širenja van granica   –  

    5 – 6 poena
  • Odličan brend,
    dugoročno stabilna na domaćem tržištu ali i sa jakim potencijalom za
    regionalnu marku (Balkan i JI Evropa pre svega)    –  

    7 – 8 poena
  • Brend koja već ima
    status internacionalnog brenda (u regiji) i razvojne potencijale daljeg
    širenja ka globalnim razmerama   –  
    9 – 10
    poena


Žiri određuje i njime predsedava ministar trgovine i usluga, dr Slobodan
Milosavljević. Pored predstavnika organizatora Akcije, on imenuje i druge
istaknute stručnjake i eksperte iz raznih oblasti.

 



Ostavite odgovor