- novembar 3, 2009
- Posted by: admin
- Category: ПКВ
Pozivamo
vas da se pridružite najboljima!
Ministarstvo trgovine i usluga, Privredna komora
Srbije i dnevni ekonomski list “Privredni pregled“, u okviru Akcije “Najbolje
iz Srbije“, organizuju izbor najboljih robnih i korporativnih brendova.
Pravo učešća imaju svi privredni subjekti
Napominjemo da je prijavljivanje i učešće u Akciji „Najbolje iz
Srbije 2009.“ besplatno! Broj brendova (robnih i
korporativnih) koje možete prijaviti ograničen je na 3!
face=“Tahoma“>
Akcija „Najbolje iz Srbije“ je usmerena na jačanje imidža domaćih brendova, ali
i jačanje konkurencije, uz podršku inovativnosti i afirmaciju lokalnih brendova.
Akcijom se daje podrška i stranim investicijama i stranim firmama za ostvarene
poslovne rezultate na našem tržištu.
Za sve učesnike obezbeđena je promocija na sajtu
Akcije (svojevrsna lična karta brenda)U tom smislu potrebno je da do 18.novembra
dostavite na e-mailAkcije sledeće podatke za svaki od nominovanhi brendova: pun
naziv preduzeća,sedište,internet adresu sajta preduzeća,jednu fotografiju po
izboru i tekst o brendu(do 1000 karaktera)
Kontakt
Više informacija nalazi se na sajtu Akcije www.najboljeizsrbije.rs,
a možete ih dobiti i putem e-mail-a: najboljeizsrbije@pks.rs, info telefon:
011/33 00 934.
Način izbora
Najbolje će birati rezultati poslovanja i stavovi potrošača/poslovnih partnera, uz
dopune ocenama žirija.
|
|
|
|
Standardni tržišno – |
60 |
60 |
– |
Prilagođeni tržišno – |
– |
– |
50 |
Percepcija potrošača / |
25 |
– |
– |
Percepcija poslovnih |
– |
25 |
10 |
Glasanje putem |
5 |
5 |
10 |
Ocene stručnog žirija |
10 |
10 |
10 |
UKUPNO |
|
|
|
STANDARDNI
TRŽIŠNO-FINANSIJSKI (POSLOVNI) KRITERIJUMI (60 poena)
Tržišno-finansijski (poslovni) kriterijumi polaze od konkretnih
vrednosti, koje određeni brend stvara, a mogu se izmeriti. Podatke dostavljaju
preduzeća, popunjavajući Upitnik. Preduzeća (tj. ovlašćeni predstavnici) čine to
pod punom moralnom i pravnom odgovornošću i uz dostavljanje dokaznih materijala za
pojedine sertifikate, nagrade i ostale podatke. Kontrola i korekcije vršiće se
na osnovu zvaničnih podataka PKS i drugih institucija, te samih članova žirija.
U ukupnom zbiru, od 100 maksimalnih poena, ovi kriterijumi daju ukupno 60 poena,
raspoređenih na sledeći način:
REZULTATI POSLOVANJA (maks. 25 poena)
- Ukupan promet
kompanije (brenda) u 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –
maks. 5 poena - Profit od prodaje
brenda (ili ukupan profit za korporativni brend) u 2008. (po mogućstvu i za
prvo polugođe 2009.) – maks. 5 poena - Profitna stopa u
2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –
maks. 5 poena - Investicije u brend
u 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –
maks. 5 poena - Aktuelno tržišno
učešće u grani, na tržištu Srbije 2009. –
maks. 5 poena
INTERNACIONALIZACIJA (maks. 15 poena)
- Broj inostranih
tržišta na kojima je kompanija (ili brend) prisutna (sa vrednošću izvoza na
njima od minimum 100.000€) – maks. 5 poena - Ukupan izvoz
brenda, u €, za 2008. (po mogućstvu i za prvo polugođe 2009.) –
maks. 5 poena - Ukupan izvoz datog
brenda (preduzeća) procentualno u odnosu na ukupnu prodaju brenda
(preduzeća) u posmatranom periodu – maks. 5
poena
NEMATERIJALNE VREDNOSTI (maks. 20 poena)
- Trademark
registracija, zaštitni znak, zaštita od
falsifikovanja – maks. 5 poena - Standardi kvaliteta
(ISO, HCCP, drugi relevantni standardi za određenu robnu grupu ili namenu
proizvoda) – maks. 5 poena - Priznanja na
sajmovima u 2009. (Zdrava hrana i sl., zlatne medalje na međunarodnim
sajmovima) – maks. 5 poena - Društvena
odgovornost kompanije – uz dostavljanje podataka, akcija i sredstava koja su
uložena – maks. 5 poena
PRILAGOĐENI
TRŽIŠNO-FINANSIJSKI KRITERIJUMI – NAJBOLJI PRIVREDNI DOGAĐAJ (50 poena)
Najbolji privredni događaj u 2009. godini bira se polazeći od zvaničnih podataka
koji su prilagođeni konkretnoj kategoriji, a tiču se nominovanog privrednog
događaja. Ovi kriterijumi daju ukupno 50 poena, i raspoređeni su na sledeći
način:
REZULTATI POSLOVANJA (maks. 10 poena)
- Ukupni direktni
prihodi manifestacije u 2009. – maks. 5 poena - Direktni profit od
manifestacije u 2009. – maks. 5 poena
INTERNACIONALIZACIJA (maks. 10 poena)
- Broj stranih
posetilaca (u apsolutnom broju) – maks. 5
poena - Broj stranih
posetilaca do ukupnog broja u 2009. (% u odnosu na ukupan broj posetilaca) –
maks. 5 poena
TRŽIŠTE (maks. 5 poena)
- Aktuelno tržišno
učešće u grani, na tržištu Srbije 2009. (procenjuje se kao ukupan broj
posetilaca konkretnom događaju u odnosu na ukupni broj posetilaca svih
prijavljenih događaja) – maks. 5 poena
NEMATERIJALNE VREDNOSTI (maks. 25 poena)
- Trademark
registracija, zaštitni znak, zaštita od
falsifikovanja – maks. 5 poena - Broj objava u 2009.
u medijima (podatak od relevantne institucije – press clipping
agencije) – (procenjuje se kao ukupan broj objava o konkretnom događaju u
odnosu na ukupni broj objava svih prijavljenih događaja) –
maks. 10 poena - Priznanja koja je
manifestacija dobila u 2009. godini – maks. 5
poena - Društvena
odgovornost organizatora/manifestacije – uz dostavljanje podataka, akcija i
sredstava koja su uložena – maks. 5 poena
STAVOVI
POTROŠAČA – ZA USLUGE I POTROŠNA DOBRA (30 poena)
Kako bi na pravi način mogla da se oceni snaga i jačina određenih brendova na
tržištu Republike Srbije, neophodno je da se ispitaju i percepcije i stavovi
finalnih potrošača. U ovom segmentu brendovi se boduju:
- Na osnovu metodologije
razvijene u saradnji sa agencijom GFK, na reprezentativnom uzorku za
teritoriju Republike Srbije, uz proporcionalnu uključenost i gradskih i
ostalih (ruralnih) sredina. Istraživanje je biti sprovedeno putem telefona –
CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), prema dogovoru sa
agencijom. Na osnovu rezultata istraživanja biće dodeljeno do maks. 25
bodova. - Glasanjem potrošača putem
interneta (na sajtu
www.najboljeizsrbije.rs). Ovo glasanje biće organizovano nakon završetka
prijave kompanija i brendova, i trajaće 7 dana. Sa jednog računara (IP
adrese) moći će da stigne samo 1 glas. Na osnovu glasova potrošača putem
interneta biće dodeljeno do maks. 5 bodova.
STAVOVI POSLOVNIH
PARTNERA – ZA PROIZVODNA DOBRA/POSLOVNO TRŽIŠTE (30 poena)
Kako bi na pravi način mogla da se oceni snaga i jačina određenih brendova na
poslovnom tržištu, neophodno je da se ispitaju i percepcije i stavovi poslovnih
partnera. U tom smislu terensko istraživanje na finalnim potrošačima ne može
pomoći. U ovom segmentu brendovi se boduju:
- Glasanjem svih prijavljenih
učesnika za Akciju, kao i određenog broja eksperata. Anketa će biti poslata
putem e-mail-a, i sadržaće spisak prijavljenih poslovnih kupaca po
kategorijama. Preduzeća ne mogu da glasaju za sebe. Na osnovu pristiglih
rezultata istraživanja biće dodeljeno do maks. 25 bodova. - Glasanjem potrošača
i poslovnih partnera putem interneta (na sajtu
www.najboljeizsrbije.rs). Ovo glasanje biće organizovano takođe nakon
završetka prijave kompanija i brendova, i trajaće 7 dana. Sa jednog računara
(IP adrese) moći će da stigne samo 1 glas. Na osnovu glasova potrošača putem
interneta biće dodeljeno do maks. 5 bodova.
SLOBODNE OCENE
ČLANOVA ŽIRIJA (10 poena)
Članovi žirija na osnovu svog iskustva i kompetentnosti vršiće ocenu vrednosti
pojedinih nominovanih brendova, ceneći i stvari koje nisu ušle u istraživanja i
analizu, a na osnovu svoje stručne procene. Pokušavajući da sagledaju
perspektive razvoja brenda/kompanije, daju poene na sledeći način, putem dole
navedene skale:
- Loš brend, bez
potencijala rasta i razvoja – 0 poena - Slab brend, ali sa
mogućnošću napretka (u lokalnim razmerama) –
1-2 poena - Dobar brend, ali
prevashodno za tržište Republike Srbije –
3 – 4 poena - Veoma dobar brend,
sa mogućnošću daljeg razvoja i širenja van granica –
5 – 6 poena - Odličan brend,
dugoročno stabilna na domaćem tržištu ali i sa jakim potencijalom za
regionalnu marku (Balkan i JI Evropa pre svega) –
7 – 8 poena - Brend koja već ima
status internacionalnog brenda (u regiji) i razvojne potencijale daljeg
širenja ka globalnim razmerama – 9 – 10
poena
Žiri određuje i njime predsedava ministar trgovine i usluga, dr Slobodan
Milosavljević. Pored predstavnika organizatora Akcije, on imenuje i druge
istaknute stručnjake i eksperte iz raznih oblasti.