Privredna komora Vojvodine

nov 24, 2024

nov 24, 2024

„Mokrin haus“, projekat koji je nastao u okviru kompanije „Tera Panonika“ (Terra Panonica), dobitnik je najvišeg priznanja za kvalitet usluge Privredne komore Vojvodine (PKV) za jedinstven turistički proizvod na domaćem tržištu u 2017. godini u Vojvodini – „Kapije uspeha“ i plakete.
Kompanija je osnovana 2008. godine sa ciljem da se napuštena kuća porodice Novakov u Mokrinu obnovi i pretvori u kuću ideja u kojoj će se okupljati, raditi i družiti pojedinci, timovi i kompanije i u kojoj će tako nastajati novi projekti.
„Kao projekat koji je okrenut skoro isključivo ka globalnom tržištu, uspeli smo i da privučemo pažnju i da osvojimo nekoliko internacionalnih nagrada za prvi koliving projekat u ovom delu Evrope. Međutim, uvek je najdraže kada si prepoznat od strane svojih. I upravo zbog toga što se mi trudimo da radimo globalno relevantne stvari iz ruralnih krajeva naše pokrajne i zemlje, nam je drago da je PKV prepoznala taj trud i dodelila nam ovu nagradu“, rekao je izvršni direktor Ivan Brkljač.
Iz „Mokrin hausa“ ističu želju da ovaj projekat bude primer kako je revitalizacija života na selu moguća i kroz razvoj urbanih sadržaja.
„Mi ‘Mokrin haus’ vidimo kao pilot projekat za dalja dešavanja i u samom Mokrinu, ali i globalno. Naša želja je da Mokrin postane prvo pravo globalno selo. Cilj nam je da Mokrin prvo na pamet padne kada bilo ko na svetu zaželi da ode negde ‘na selo’, a da ne gubi ništa od tehnološko-infrastrukturnih napredaka 21. veka. Mi vidimo život u Mokrinu kao moderan život na selu“, dodao je Brkljač.
U proteklih deset godina, „Mokrin House“ je brend koji je prepoznat ne samo kod nas i u regionu, već i na globalnom tržištu, kao mesto u koje dolaze mladi ljudi iz celog sveta i gde provode od nekoliko dana do nekoliko meseci radeći na svojim projektima.
„Mislim da bi PKV trebalo da bude podrška na našem putu i na putu svakog preduzetnika, pogotovo ako je cilj poslovanja ne samo veća ostvarena ekonomska vrednost, već i bolji standard života u zajednici u kojoj preduzetnici i kompanije posluju“, naglasio je Brkljač odgovarajuću na pitanje gde vidi ulogu PKV na putu daljeg razvoja poslovanja.
Preko 200 kompanija iz Srbije i šireg regiona, upravo je u „Mokrin hausu“ organizovalo svoje tim bilding i edukacijske aktivnosti – seminare, radionice, predavanja. Posebnu pažnju „Tera Panonika“ posvećuje programima u koje uključuje lokalnu zajednicu. Na imanju se redovno organizuju koncerti, filmske projekcije, pozorišne predstave, radionice za decu i odrasle, izložbe, seminari, predavanja, a kompanija aktivno podržava i učestvuje u svim aktivnostima koje lokalna samouprava organizuje. Za sve to, po rečima Brkljača, potrebni su mukotrpni rad, dobar „tajming“ i pomalo sreće.
„Naš tim je zaista posvećen i projekat su prihvatili kao svoj, od našeg noćnog čuvara do mene kao izvršnog direktora, svi živimo i dišemo ovaj projekat i dajemo svoj maksimum da sutra bude bolje nego danas“, kazao je Brkljač.
Samo u 2017. godini, u okviru programa „Mokrin House“, u Mokrinu je boravilo više od 400 „digitalnih nomada“ kako ova nova kategorija ljudi same sebe naziva, jer istovremeno rade i putuju.
„Svako od nas ima neku strast ili neku pasiju, a zahvaljujući internetu danas tu pasiju možemo da pretvorimo u posao koji lokacijski nezavisan. Internet polako sve više demokratizuje tržište rada i bitno je pronaći svoju nišu u kojoj možeš biti najbolji. Ja verujem da ‘Mokrin haus’ pruža najbolje koliving iskustvo na svetu, a svako sebi može da pronađe segment u kom veruje da može da bude najbolje na svetu“, rekao je Brkljač.
Istakao je da tada postao postaje zabava, naporna i nekad mukotrpna, ali, kako kaže, svakako zabava.