Privredna komora Vojvodine

maj 15, 2024

maj 15, 2024

Radionica na temu „Unapređenje kvaliteta turističkog proizvoda – banjski turizam“, u organizaciji Udruženja usluga Privredne komore Vojvodine (PKV), a u saradnji sa Udruženjem za turizam Privredne Komore Srbije (PKS) i Sektorom za turizam Ministarstva za trgovinu, turizam i telekomunikacije održana je u utorak, 23. maja 2017. godine u Privrednoj komori Vojvodine.

U radionici su učestvovali viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga PKV Dragica Samardžić, samostalni savetnik Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dr Nata Ćirić, savetnik u Udruženju za turizam PKS Tatjana Gerić i predstavnik Kancelarije za Kosovo i Metohiju dr Branko Krasojević.

Radi što verodostojnijih rezultata, radionici su prisustvovali predstavnici svih onih privrednih subjekata koji utiču na kreiranje uslova i samog turističkog proizvoda banjski turizam – lokalne samouprava, lokalne turističke organizacije, specijalne bolnice, ugostiteljski privredni subjekti, turističke agencije.

Srbija ima velike potencijale za razvoj zdravstvenog turizma, gde ima veoma stručan kadar i institucije koje mogu da pruže vrhunske zdravstvene usluge po veoma konkurentnim cenama. Brojne banje u Srbiji mogu pružiti klijentima visoke standarde oporavka, a predstavljaju i izuzetnu osnovu za razvoj usluga takozvanog „dugog boravka“.

„Sa aspekta bolje turističke valorizacije geotermalnih i klimatskih potencijala, neophodna je tržišna specijalizacija banja, kao i razvoj turističkih sadržaja, kako bi se smanjila njihova poslovna zavisnost o Republički fond za zdravstveno osiguranje pacijenata i kako bi se u većoj meri privukla platežno sposobna klijentela“, istakla je Dragica Samardžić.

Današnja radionica realizovana je metodom „SWOT“ analize, kako bi se definisali unutrašnje snage i slabosti, odnosno spoljašnje prilike i pretnje za razvoj banjskog turizma na lokalu i u regionu. „SWOT“ analiza za turistički proizvod – Banjski turizam, služi za razumevanje trenutnog stanja i definisanje strategije koju treba primeniti da bi se postigao željeni ishod, ostvarili bolji rezultati i poboljšao kvalitet ovog proizvoda.