- mart 2, 2018
- Posted by: admin
- Categories: Актуелности, ПКВ, Удружење услуга
Nema komentara
Privredna komora Vojvodine (PKV), zajedno sa Pokrajinskim sekretarijatom za poljoprivredu, vodoprivredu i šumrstvo i Privrednom komorom Srbije učestvovala je danas na panel diskusiji „Slatko i slano, domaće ili strano“, koji je održan na Kopaoniku u okviru „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, u organizaciji Udruženja „Interfest“.
Cilj panela bilo je ukazivanje na tržišno pozicioniranje domaćih proizvoda, načina na koje interveniše država, zakone i pravilnike, kao i na značaj strukovnog umrežavanja i promocije.
Dragica Samadžić, viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga PKV, istakla je da je jedna od veoma značajnih aktivnosti PKV, povezivanje privrednih subjekata u regionu, u okviru kojih su potpisani sporazumi o saradnji sa privrednim komorama u Aradu, Temišvaru, Budimpešti, Segedinu, Pečuju, Republike Srpske, Crne Gore. Ona je najavila da će u narednom periodu biti organizovane posete privrednika sajmovima vina u Veroni, turizma u Zagrebu, Jadranskom sajmu u Budvi, kao i prezentacija konkretnih segmenata vojvođanske turističke ponude u Sofiji.
„To su sve tržišta na koje vodimo naše proizvođače, organizujemo poslovne forume, bilateralne susrete, njihove promocije. Mislimo da je velika šansa naših proizvođača hrane upravo u razvoju tog tradicionalnog načina pripreme. Dokaz toga je sigurno značaj koji je vojvođanska gastronomija zauzela u turističkoj ponudi Vojvodine, jer Srbija ja postala jedan brend poznat po dobroj kuhinji, ukusima i mirisima hrane koja je pripremnjena na tradicionalan način. Mi pokušavamo da taj segment i dalje razvijamo pružajući punu podršku takvim proizvođačima. Pored toga, počeli smo aktivnosti na polju sektorskog povezivanja, jer smatramo da je udruživanje na nivou sektora jako bitno. Na taj način oni uspevaju struktovno da na što bolji način predstave svoje interese, kako bismo mi, u okviru naših aktivnosti, štitili njihove itnerese i u pregovorima sa državom, sa Pokrajinskom vladom, sa kojom imamo jako dobru saradnju, pokušali da doprinesemo razvoju tog sektora“, istakla je Dragica Samardžić.
Ispred Pokrajinske vlade, prisutnima se obratio pokrajinski sekretar Vuk Radojević koji je predočio u kom pravcu Pokrajinska vlada podržava proizvođače sa teritorije AP Vojvodine, kao i najznčajnije mere koje su usmerene na dalji razvoj prerađivačkih kapaciteta, ukazao je na bolje pozicioniranje domaćih proizvođača, naglasivši da upravo ovakve manifestacije daju svoj doprinos pozicioniranju prepoznatljivsti domaćih proizvoda i promovišu AP Vojvodinu kao gastronomsku i vinsku destinaciju.
„U prošloj godini imali smo nekoliko novih mera agrarne politike na nivou AP Vojvodine koje su upravo dodatno prepoznale kvalitet domaćih proizvoda i prozvođača. Sve naše mere jesu usmerene pre svega na intenzivnu poljoprivrednu proizvodnju“, rekao je Radojević.
Kao primer, naveo je da su prošle godine po prvi put izdvojena finansijska sredstva za preradu voća u rakiju i preradu grožđa u vino. Dodao je da domaći proizvodi nalaze svoj put ne samo na domaćem tržištu, već i na međunarodnom. Zaključio je da mere argarne politike moraju da se prilgode realnim potrebama poljoprivrednika i kao izrazito pozitivno, istakao to što se mnogo mladih danas bavi preradom primarnih poljoprivrednih proizvoda.
Sa tim se složio i Milenko Jovanović iz porodične kompanije za preradu suhomesnatih proizvoda „But&Co“ iz Srema, jedine koja je ušla u proces dobijanja licence ovlašćenog proizvođača sremskog kulena od vremena registracije geografskog porekla pa do danas.
„Naša primarna potreba trenutno je da mi, mali privrednici, dobijemo institucionalnu podršku kada je udruživanje u pitanju, a naročito u okviru nastupa na inostranim tržištima, jer su izlagački prostori na međunarodnim sajmovima izuzetno skupi, te da nas tu podrže država, privredne komore oko zajedničkog nastupa na inostranim tržištima generalno“, istakao je Milenko Jovanović.
Organizatori manifestacije istakli su da je svakako jedan od ciljeva da se privrednici koji učestvuju u „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, upoznaju sa merama podrške, sa svim što im doprinosi da poboljšaju kvalitet svog proizvoda, način na koji ga mogu bolje prezentovati, čime bi postali konkurentniji na tržištu, kako domaćem, tako i inostranom.
„Kod nas već postoje dokazani brendovi, koji su za vrlo kratko vreme, ulažući u sam kvalitet proizvoda, ali i u pakovanje, način prezentacije uspeli da se plasiraju i u regionu, ali i šire. Mi imamo primer malog porodičnog gazdinstva „Vrtlari“ iz Malog Iđoša, koji su za vrlo kratko vreme, iskoristili sve pogodnosti koje su mogli da iskoriste, i svojim radom i kvalitetom da se izbore, i u roku od samo godinu dana, prodru i na neka strana tržišta“, rekla je Jadranka Beljin Balaban.
Ispred PKS, u panelu je učestvovao sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju Aleksandar Bogunović koji je predstavio jedinstveni komorski sistem i istakao značaj udruživanja. Panelu su prisustvovali i pomoćnik ministra za ruralni razvoj Zoran Janjatović, pomoćnih pokrajinskog sekretara za poljoprivredu Mladen Petković, mnogi poljoprivredni proizvođači, novinari, a moderator današnjeg panela bila je Jasmina Beljan Iskrin ispred Udruženja „Interfest“.
Cilj panela bilo je ukazivanje na tržišno pozicioniranje domaćih proizvoda, načina na koje interveniše država, zakone i pravilnike, kao i na značaj strukovnog umrežavanja i promocije.
Dragica Samadžić, viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga PKV, istakla je da je jedna od veoma značajnih aktivnosti PKV, povezivanje privrednih subjekata u regionu, u okviru kojih su potpisani sporazumi o saradnji sa privrednim komorama u Aradu, Temišvaru, Budimpešti, Segedinu, Pečuju, Republike Srpske, Crne Gore. Ona je najavila da će u narednom periodu biti organizovane posete privrednika sajmovima vina u Veroni, turizma u Zagrebu, Jadranskom sajmu u Budvi, kao i prezentacija konkretnih segmenata vojvođanske turističke ponude u Sofiji.
„To su sve tržišta na koje vodimo naše proizvođače, organizujemo poslovne forume, bilateralne susrete, njihove promocije. Mislimo da je velika šansa naših proizvođača hrane upravo u razvoju tog tradicionalnog načina pripreme. Dokaz toga je sigurno značaj koji je vojvođanska gastronomija zauzela u turističkoj ponudi Vojvodine, jer Srbija ja postala jedan brend poznat po dobroj kuhinji, ukusima i mirisima hrane koja je pripremnjena na tradicionalan način. Mi pokušavamo da taj segment i dalje razvijamo pružajući punu podršku takvim proizvođačima. Pored toga, počeli smo aktivnosti na polju sektorskog povezivanja, jer smatramo da je udruživanje na nivou sektora jako bitno. Na taj način oni uspevaju struktovno da na što bolji način predstave svoje interese, kako bismo mi, u okviru naših aktivnosti, štitili njihove itnerese i u pregovorima sa državom, sa Pokrajinskom vladom, sa kojom imamo jako dobru saradnju, pokušali da doprinesemo razvoju tog sektora“, istakla je Dragica Samardžić.
Ispred Pokrajinske vlade, prisutnima se obratio pokrajinski sekretar Vuk Radojević koji je predočio u kom pravcu Pokrajinska vlada podržava proizvođače sa teritorije AP Vojvodine, kao i najznčajnije mere koje su usmerene na dalji razvoj prerađivačkih kapaciteta, ukazao je na bolje pozicioniranje domaćih proizvođača, naglasivši da upravo ovakve manifestacije daju svoj doprinos pozicioniranju prepoznatljivsti domaćih proizvoda i promovišu AP Vojvodinu kao gastronomsku i vinsku destinaciju.
„U prošloj godini imali smo nekoliko novih mera agrarne politike na nivou AP Vojvodine koje su upravo dodatno prepoznale kvalitet domaćih proizvoda i prozvođača. Sve naše mere jesu usmerene pre svega na intenzivnu poljoprivrednu proizvodnju“, rekao je Radojević.
Kao primer, naveo je da su prošle godine po prvi put izdvojena finansijska sredstva za preradu voća u rakiju i preradu grožđa u vino. Dodao je da domaći proizvodi nalaze svoj put ne samo na domaćem tržištu, već i na međunarodnom. Zaključio je da mere argarne politike moraju da se prilgode realnim potrebama poljoprivrednika i kao izrazito pozitivno, istakao to što se mnogo mladih danas bavi preradom primarnih poljoprivrednih proizvoda.
Sa tim se složio i Milenko Jovanović iz porodične kompanije za preradu suhomesnatih proizvoda „But&Co“ iz Srema, jedine koja je ušla u proces dobijanja licence ovlašćenog proizvođača sremskog kulena od vremena registracije geografskog porekla pa do danas.
„Naša primarna potreba trenutno je da mi, mali privrednici, dobijemo institucionalnu podršku kada je udruživanje u pitanju, a naročito u okviru nastupa na inostranim tržištima, jer su izlagački prostori na međunarodnim sajmovima izuzetno skupi, te da nas tu podrže država, privredne komore oko zajedničkog nastupa na inostranim tržištima generalno“, istakao je Milenko Jovanović.
Organizatori manifestacije istakli su da je svakako jedan od ciljeva da se privrednici koji učestvuju u „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, upoznaju sa merama podrške, sa svim što im doprinosi da poboljšaju kvalitet svog proizvoda, način na koji ga mogu bolje prezentovati, čime bi postali konkurentniji na tržištu, kako domaćem, tako i inostranom.
„Kod nas već postoje dokazani brendovi, koji su za vrlo kratko vreme, ulažući u sam kvalitet proizvoda, ali i u pakovanje, način prezentacije uspeli da se plasiraju i u regionu, ali i šire. Mi imamo primer malog porodičnog gazdinstva „Vrtlari“ iz Malog Iđoša, koji su za vrlo kratko vreme, iskoristili sve pogodnosti koje su mogli da iskoriste, i svojim radom i kvalitetom da se izbore, i u roku od samo godinu dana, prodru i na neka strana tržišta“, rekla je Jadranka Beljin Balaban.
Ispred PKS, u panelu je učestvovao sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju Aleksandar Bogunović koji je predstavio jedinstveni komorski sistem i istakao značaj udruživanja. Panelu su prisustvovali i pomoćnik ministra za ruralni razvoj Zoran Janjatović, pomoćnih pokrajinskog sekretara za poljoprivredu Mladen Petković, mnogi poljoprivredni proizvođači, novinari, a moderator današnjeg panela bila je Jasmina Beljan Iskrin ispred Udruženja „Interfest“.